Jest sześć ofert w przetargu na nadzór nad budową drogi ekspresowej S6 Zachodniej Obwodnicy Szczecina na odcinku Police – Goleniów. W ciągu tej trasy będzie budowany najdłuższy tunel drogowy w Polsce. Poprowadzi ruch pod Odrą.
Na nadzór nad realizacją tego zadania Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przygotowała 39,75 mln zł. W tym budżecie zmieściła się połowa ofert. Są to propozycje złożone przez: Ayesa Polska – 33,28 mln zł, konsorcjum B-ACT S.A. (lider), Transprojekt Gdański, Przedsiębiorstwo Usług Inwestycyjnych Eko-Inwest, ARX Group – 35,67 mln zł oraz ZBM – 35,98 mln zł. Pozostałe propozycje złożyli: TPF – 45,29 mln zł, BBF – 57,79 mln zł, Lafarentz Polska – 73,55 mln zł.
Cena nie jest jedynym kryterium wyboru oferty (ma wagę 60 proc.). Pozostałe kryteria to: wykonywanie cyklicznych zdjęć – ortofotoraport w postaci ortofotomapy oraz DSM wraz z przeglądarką www udostępnioną on-line – waga 8 proc., Kontrola jakości – 8 proc. oraz doświadczenie personelu – łącznie 24 proc.
Do kontrolowania będzie niełatwy kontrakt. Chodzi tu o budowę odcinka drogi ekspresowej o długości 23,4 km w ciągu której powstanie tunel pod Odrą. Sam tunel ma mieć 5 km długości.
Oferty na budowę zostały już złożone w czerwcu, jeszcze trwa ich analiza. Wpłynęło 5 propozycji, z których jedna –
jak przyznał sam oferent – jest swoistym happeningiem i
najpewniej zostanie odrzucona (jest najtańsza, została wyceniona na 4,9 mld zł). Pozostałe propozycje wykonawców zawierają się w przedziale cenowym od 5,3 do 8,5 mld zł.